Hoe werkt het

veurelkaar2Veurelkaar is op gezette tijden bereikbaar onder het telefoonnummer, dat u vindt onder Contact.

De klus of hulp waar u voor belt wordt genoteerd en doorgegeven aan één van de coördinatoren. Zij maken vervolgens een afspraak met u om een en ander te gaan beoordelen. Het is namelijk belangrijk dat er geen misbruik van het project en de mensen gemaakt wordt door hen in te zetten voor iets dat bijvoorbeeld veel te zwaar is en eigenlijk door een professioneel bedrijf moet worden gedaan.

Ook checkt de coördinator of er echt geen ondersteunend netwerk aanwezig is waar u als hulpvrager zelf bij terecht kunt. Het is vervelend wanneer onze vrijwilligers medicijnen gaan halen en er bij terugkomst bijvoorbeeld gezonde en zelfstandige kleinkinderen op de bank zitten, die dit voor u  hadden kunnen doen. Wanneer de coordinator dit allemaal heeft bekeken en heeft besloten dat het een “veurelkaar” klus is, wordt deze in het systeem gezet en doorgezet naar 1 of 2 vrijwilligers die de klus gaan uitvoeren.

Tevredenheid
Om de resultaten van het project goed te volgen en te borgen, checkt de coördinator na uitvoering van een klus altijd of zowel u als hulpvrager, als ook de vrijwilliger die de klus heeft uitgevoerd, tevreden zijn. En of er zaken zijn die we anders kunnen doen. Een goed project maak je tenslotte samen en dan is het goed open te staan voor verbeterpunten. Dat doet Veurelkaar dus ook.

Advertenties

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.